بسمه تعالی
نفوذ فرهنگی دشمن با هدف استحاله ی مراسم عاشورا
عاشورای امسال در همدان با حضور هیئت های عزاداری در سطح خیابان های شهر انجام شد. در این رابطه مشاهدات عینی به شرح زیر ارائه می گردد:
الف – نقاط مثبت مراسم:
1- حضور هیئت های عزاداری با مداحی و سینه زنی به سبک و سیاق سنتی بدون علامت کشی و طبل زنی و ...
2- حضور هیئت های عزاداری با شبیه خوانی که یاد آور مصیبت اهل بیت درعاشورای 61 هجری است.
3- حضور هیئت های عزاداری در خیابانهای اطراف محله و بازگشت آنها به مسجد و اقامه ی نماز جماعت ظهر عاشورا
4- اجرای مراسم نماز جماعت ظهر عاشورا در میدان امام خمینی (ره) با حضور عزاداران حسینی و به امامت حضرت آیت ا... محمدی (امام جمعه محترم همدان)
ب- نقاط منفی و نمادهای نفوذ فرهنگی دشمن در مراسم عاشورا
1- افزایش طبل زنی در برخی از هیئت ها
توضیح:
- طبل زنی از یک طبل به دهها طبل افزایش یافته به طوری که اصلاً صدای سینه زنی و نوحه خوانی به گوش نمی رسد. بلکه فقط صدای آزار دهنده ی طبل ها شنیده می شود.
- استفاده از طبل های بزرگ با حجم و قطر 2 متر و بیشتر که 2 نفر بر آن می کوبند
2- ظهور گروه های طبل زنی 15 تا 20 نفره با یونیفرم سیاه و کلاه کج (شبیه لباس یگان ویژه ناجا) که فقط طبل می زنند و هیچگونه عزاداری و سینه زنی ندارند.
3- ظهور گروه های موزیک که ایشان هم سینه زن و عزادار ندارند و فقط موزیک می نوازند.
4- حضور افراد مونث بدحجاب و پرسه زدن آنها در خیابانها به منظور تماشای طبل زنی و موزیک نوازی و .... که چهره ی مراسم عاشورا را کاملاً مخدوش نموده است.
5- افزایش علامت کشی در برخی هیئت ها که هیچگونه هماهنگی با ارزشهای عزاداری ندارد.
نتیجه: با توصیف موارد فوق، امسال در خیابان های شهر همدان کمتر صدای عزاداری، سینه زنی و نوحه خوانی به گوش می رسید. و در عوض صدای گوش خراش طبل ها و موزیک ها چهره ی مراسم عاشورای همدان را پوشش می داد.
چند سوال از مسولان فرهنگی و معنوی استان همدان
1- آیا طبل زنی و موزیک نوازی و ... به عنوان نمادهای نفوذ فرهنگی در مراسم عاشورا و محرم آن هم در سطح وسیع موجب تحریف و استحاله ی مراسم عاشورا نیست؟
2- آیا صداهای عجیب و غریب طبل و موزیک می شود عزاداری برای امام حسین (ع) و اهل بیت اطهار علیهم السلام؟
3- آیا بدعت های باطل فوق درعزاداری امام حسین (ع) موجب ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جوانان و نوجوانان می شود؟
4- آیا روش های مرموز استحاله ی مراسم عاشورا را متوجه شده اید؟
5- چرا مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در همدان نیز مانند شهرهای زنجان، اردبیل، یزد، کرمان، بم و .... با عظمت و دشمن شکن و استکبار ستیز برگزار نمی شود؟
6- آیا غریو پرصلابت و دشمن شکن و میلیونی «هیهات منالذّله» مردم شریف همدان در یک تجمع بزرگ عاشورایی خوب است یا صدای دلخراش و بی خاصیت طبل ها و موزیک های اسلام امریکایی؟
7- مگر پریروز شهدای مدافع حرم (سردار همدانی، مجتبی کرمی و مجید صانعی) را در همدان تشییع نکردیم. براستی با کدام روش بدنبال پیاده سازی آرمان های عاشورا یی شهدای مدافع حرم هستیم؟