loading...
افق اسدآباد
صمد بازدید : 22 سه شنبه 03 شهریور 1394 نظرات (0)

مردم دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی، مطالبات و خواسته‌های خود را از رئیس جمهور مطرح کرده‌اند که برای نمونه می‌توان به اشتغال، توجه به دانشگاه‌ها و توجه شهر فرهنگی اسدآباد اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: مطالبه‌گری از رئیس جمهور از زاویه دید مردم دیار سیدجمال

به گزارش افق اسدآباد از خبر گزاری فارس، رئیس جمهور، استان همدان را به عنوان بیست و یکمین مقصد سفر خود انتخاب کرده و امروز میهمان مردم این دیار خواهد بود.

حضور وزرای روحانی در شهرستان‌ها با هدف بررسی مطالبات و خواسته‌های آنها انجام می‌گیرد که به طور حتم مردم این مناطق منتظر مصوبات خوبی برای شهر خود هستند.

اسدآباد، یکی از شهرستان‌های استان همدان است که این روزها همانند دیگر مناطق استان در تب و تاب آمدن رئیس جمهور است؛ از رؤسا و کارکنان فرمانداری گرفته تا ادارات و نهادهای دولتی نسبت به ثبت‌‌نام مردم برای استقبال از رئیس جمهور در همدان برای حضور در استادیوم قدس اقدام می‌کنند.

این روزها زمزمه نوشتن چند خط نامه درد دل و درخواست از رئیس جمهور به گوش می‌رسد که اسدآبادی‌ها نیز از ارائه این درخواست‌ها و نامه‌ها غافل نیستند.

مردم این شهرستان با دادن 56 درصد از آرای خود به حسن روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، درخواست از ایشان را حق خود می‌دانند.

حال که استان همدان آماده میزبانی از حضور رئیس جمهور است، به همین بهانه به میان شهروندان اسدآبادی رفتیم تا از زاویه دید آن‌ها به برخی خواسته‌های آنان از رئیس جمهور بپردازیم.

توجه به زیرساخت دانشگاه‌ها؛ مطالبه‌ای چند ساله

یکی از دانشجویان که معتقد است در زمینه ایجاد و تصویب دانشگاه‌ها در طی چند سال اخیر خوب عمل شده، می‌گوید: متأسفانه با وجود 6 دانشگاه در شهرستان اما زیرساخت‌های آن مهیا نیست و حتی برخی از این دانشگاه‌ها فاقد فضای آموزشی هستند و این در حالی است که بیش از 5 هزار دانشجو دارد.

حسین منتظری ادامه می‌دهد: آقای رئیس جمهور بداند که برخی از ما دانشجویان حتی در کلاس‌های محقر دوران دبستان تحصیل می‌کنیم و با اینکه از لحاظ تحصیلات مقاطع بالاتری را می‌گذرانیم اما از رنگ و بوی فضای دانشگاهی چیزی را درک نکرده‌ایم.

جذب اساتید بومی در هیئت علمی دانشگاه بومی؛ دغدغه اساتید

یک استاد دانشگاه‌ اسدآبادی که به دلیل کم‌لطفی و بی‌توجهی مسئولان شهرستان دلش به درد آمده و از شهر و دیار خود دل کنده است، می‌گوید: یکی از دغدغه‌های اصلی اساتید عدم جذب در هیئت علمی دانشگاه‌های شهر اسدآباد است که به همین دلیل بنده مجبور به تدریس در دانشگاه شهری دیگر شدم.

مرتضی نجفی ادامه می‌دهد: دیدن استادی که با بیش از 10 سال سابقه هنوز در این شهر حق‌التدریس است و جذب هیئت علمی نشده، یک درد عمیق است که جامعه اساتید نخبه شهرستان آن را به خوبی درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهر اسدآباد به برکت نظام جمهوری اسلامی و زحمات مسئولان دارای چند دانشگاه علمی است، گفت: با وجود این تعداد دانشگاه حتی یک نفر بومی در این دانشگاه‌ها عضو هیئت علمی نیست و همگی به عنوان اساتید حق‌التدریس میزبان اساتید غیر بومی هستند.

این استاد دانشگاه افزود: آقای رئیس جمهور که دغدغه نخبگان را دارند، بدانند که افراد بومی اسدآباد که اکثراً نخبه و باسواد هستند، این روزها میزبان اعضای هیئت علمی غیر بومی هستند و باید نظاره‌گر این دردها و بی‌عدالتی‌ها باشند.

افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان

یکی از رانندگان بازنشسته که حدود سه سالی است، از بیمه بازنشستگی استفاده می‌کند، می‌گوید: ای کاش توان کار داشتم و امروز این بیمه که حتی کفاف شهریه دانشگاه فرزندانم را نمی‌دهد، دریافت نمی‌کردم.

مهدی نظری ادامه می‌دهد: 40 سال از عمر و جوانی‌ام را در جاده‌های ایران به جابه جایی بار گذراندم و حال پس از 63 سال سن با 11 سال سابقه تنها درآمدم بیمه بازنشستگی تأمین اجتماعی است که آن هم 330 هزار تومان است و کفاف زندگی را نمی‌دهد.

وی افزود: از رئیس جمهور می‌خواهیم برای تغییر وضعیت معیشت مردم با این تورم فکری بکند، چراکه بیشتر مردم این شهر بازنشسته تأمین اجتماعی هستند؛ درآمد چندانی ندارند و فرزندان‌شان هم بیکار هستند که از فرط این بیکاری ممکن است به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد کشیده شوند.

یک معلم نیز می‌گوید: آقای رئیس جمهور؛ استانی که میزبان شما است، دیار بزرگمردانی چون ابوعلی سینا، باباطاهر و سیدجمال‌الدین اسدآبادی است، این کشور و انقلاب با وجود شخصیت‌های انقلابی و برجسته بین‌ا‌لمللی چون سیدجمال‌الدین است که نامش در جهان می‌درخشد اما با وجود آن همه مجاهدت‌ها امروز در میان کشور خود غریب مانده است.

نرگس محمدی ادامه می‌دهد: سیدجمال‌الدین یکی از مفاخر ایرانی است که سالانه شاهد برگزاری یک همایش سخنرانی است.

وی می‌گوید: سید جمال‌الدین در شهر خود زادگاهی دارد که نه تنها شبیه زادگاه نیست بلکه معلوم نیست دانشگاه علمی کاربردی است و یا اداره میراث فرهنگی؟

این فرد فرهنگی ادامه می‌دهد: آقای رئیس جمهور؛ در کشور تنها بزرگداشتی از این شخصیت فرهیخته در روز 18 اسفندماه در تقویم به یادگار ماند و از بنیاد علمی و فرهنگی که مصوبه سال 88 بود، تنها یک اساسنامه!

وی می‌گوید: سئوالمان از شخص جنابعالی این است که وزیر ارشاد چه وقت می‌خواهد این مسائل را پیگیری و به نتیجه برساند.

آقای رئیس جمهور؛ همه جوانب را برای تصمیمات خود بسنجید

یکی از کارکنان دانشگاه نیز از مردم خواست در نامه‌هایشان به رئیس جمهور، طلب یک میلیون تومان پول نکنند بلکه در نامه خود بنویسند: آقای رئیس جمهور؛ قبل از اتخاذ هر تصمیمی اول کارشناسانه تحقیق و بررسی کنید و همه جوانب را بسنجید تا با آینده ملت بازی نشود.

معصومی ادامه داد: آقای رئیس جمهور و همه رؤسای جمهور قبلی و بعدی هر تصمیم شما زندگی بیش از 80 میلیون ایرانی را دستخوش تغییر می‌کند و این یعنی امروز و فردای یک ملت؛ پس مراقب اعمال و رفتار و تصمیم‌تان باشید.

یکی از شهروندان اسدآبادی با اشاره به تنها کتابخانه شهر و قدیمی بودن آن، گفت: این شهر پس از پیروزی انقلاب تاکنون یک کتابخانه دارد و فضای آن جوابگوی جمعیت بیش از 60 هزار نفر نیست، آقای رئیس جمهور؛ توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب است که با وجود این کتابخانه قدیمی در اسدآباد نمی‌توان به آن پرداخت.

مطالبه جدی مردم؛ ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری دولت

دیگر شهروند اسدآبادی اشتغال را یکی از دغدغه‌های مردم در اسدآباد دانست و گفت: متأسفانه نبود شغلی برای جوانان موجب شده که آن‌ها در کوچه و خیابان پرسه بزنند و یا گرفتار کارهای خلاف و اعتیاد شوند.

حیدری با بیان اینکه مردم این شهر چندان سرمایه‌ای برای ایجاد کارخانه‌های بزرگ ندارند که اشتغال نیز ایجاد شود، افزود: ایجاد کارخانه سرمایه‌گذاری کلان می‌خواهد تا محرومیت‌ها را از جامعه کم کند و دولت می‌تواند به جای پرداخت تسهیلات، خود سرمایه‌گذاری کرده و جوانان را مشغول به کار کند.

وی افزود: با انجام سرمایه‌گذاری کلان دو هدف محقق می‌شود، یکی اینکه دیگر بیکار در جامعه نباشد و هم اینکه تولید محصولات بیشتر شود و از آقای رئیس جمهور می‌خواهیم که آغازگر این امر در شهرستان باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 92
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 195
  • بازدید سال : 399
  • بازدید کلی : 28,883